Greg Ogilvie
Greg Ogilvie, Ph.D., is an Associate Professor in the Faculty of Education at the University of Lethbridge. He has worked as a language teacher and teacher educator in Canada, Ethiopia, and Ukraine. His scholarly interests include task-based language teaching, critical interculturality, restorative justice pedagogy, culturally and linguistically responsive teaching, supervision practices to foster professional growth, and wellness initiatives in higher education.
He has been a member of the Faculty Wellness Committee for the last seven years, during which time he has contributed to a number of initiatives including the development of a wellness statement for course outlines, the creation of wellness posters and a wellness website to inform community members about local wellness supports, and the development of the Social Context Wellness Workshop. Greg is committed to continuing to embed wellness into the teacher education program.
--
Greg Ogilvie, Ph. D., est professeur agrégé à la Faculté d’éducation de l’Université de Lethbridge. Il a œuvré comme enseignant de langues et formateur d’enseignant·e·s au Canada, en Éthiopie et en Ukraine. Ses intérêts de recherche portent notamment sur l’enseignement des langues fondé sur les tâches, l’interculturalité critique, la pédagogie de la justice réparatrice, l’enseignement culturellement et linguistiquement adapté, les pratiques de supervision favorisant le développement professionnel, ainsi que les initiatives de bien-être en enseignement supérieur.
Membre du comité sur le bien-être de la faculté depuis sept ans, Greg a contribué à plusieurs initiatives, dont l’élaboration d’un énoncé sur le bien-être intégré aux plans de cours, la création d’affiches et d’un site Web sur le bien-être afin d’informer la communauté des ressources locales, ainsi que le développement de l’atelier Bien-être et contexte social. Il demeure profondément engagé à poursuivre l’intégration du bien-être au cœur de la formation initiale à l’enseignement.